Голоси: проєкт підтримки дитячого читання
переможців оголошеноЛокація
м. Вінниця
Дати реалізації
червень – липень 2021 року
Бюджет
42 529 грн
Про що цей проєкт?
В Україні читання до сьогодні не є щоденною практикою. Про це свідчать цифри в обговорюваній у березні 2021 року «Стратегії розвитку читання на 2021–2025 роки «Читання як життєва стратегія»». Зокрема в Стратегії зазначено, що в нашій країні у 2020 році лише 8% дорослого населення є щоденними читачами, а за даними дослідження Українського інституту книги у 2020 році, читання книжок посідає лише 9 місце серед щоденного дозвілля (8%) українців.
Водночас статистика стверджує, що саме в родинах, де змалечку батьки практикують щоденне читання книжок із дітьми, виростає 70% читачів-особистостей, здатних до критичного, аналітичного мислення, реалізації креативного потенціалу, демонстрації діяльної життєвої позиції, здобуття високого матеріального рівня й кар’єрного успіху.
Ми прагнемо популяризувати дитяче читання для вінницьких родин й освітян упродовж у форматі лекторію й читанок сучасної української літератури для дітей.
Що плануємо робити?
– Лекція-порада «Мамо, я народився, і зі мною важливо читати». Як виховати особистість і читача? Лікнеп для майбутніх мам;
– Лекція-порада + читанка-майстерня «Моя родино, я хочу пізнавати світ, почитайте мені». Як виростити особистість і читача? Лайфхаки для мам і тат, які виховують маленьку особистість;
– Лекція-порада + читанка-майстерня «Мої любі батьки, я хочу обрати собі книжку сам/-а». Корисні поради батькам, які плекають дитячу самостійність;
– Лекція-практикум + психотерапевтична читанка «Мамо, тато, я маю до вас питання…». Сеанс книжкової психотерапії. Про складні речі для батьків і дітей;
– Лекція-заклик «А де, власне, тут я?». Шкільна програма з літератури у наближенні до постаті сучасної дитини. Розмова-заклик із учителями;
– Лекція. «Я Є і я люблю цей світ». Література та інклюзія. Довірлива розмова про важливе з вихователями і вчителями;
– Лекція «Сучасний(а) автор(ка) дитячої літератури – хто він(вона)?». Лекція для освітян-літераторів;
– Зустрічі із сучасними дитячими письменниками.
Чого плануємо досягти?
На локальному рівні батьки, майбутні батьки, освітяни-практики, які спеціалізуються на читанні літератури матимуть розуміння того, чому є безпосередня залежність між читанням з дитинства та становленням повноцінної, цілеспрямованої, задоволеної життям особистості. Отримані ними дієві інструменти роботи з сучасною українською дитячою літературою дозволять поступово вносити зміни у шкільному середовищі, власній родині, перетворюючи читання на щоденну соціокультурну практику для дозвілля, навчання і розвитку.
На глобальному рівні такі заходи в кожному з міст, містечок, сіл України можуть стати доречною складовою реалізації національної «Стратегії розвитку читання на 2021–2025 роки «Читання як життєва стратегія»», яка передбачає збільшення кількості читачів, що обирають книгу інструментом становлення і саморозвитку.
Що буде далі?
Розширення спектру заходів зі створення повноцінної команди проєкту у співпраці з державними органами влади. Робота над розширенням цільової аудиторії і заходами:
– літературною студією. Плануємо створити креативну територію для дітей, які прагнуть писати і фахово оцінювати сучасний літературний продукт, брати участь у літературному житті міста, розвивати культуру читання і художнього письма;
– літературним табором. Плануємо створити літній книжковий табір на базі історико-літературної установи міста чи області задля відпочинку, розваги, а водночас серйозної роботи над собою-читачем і людиною.